ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות גלריות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
08.02.24
קבוצה גיבורה חזרה לכדורסל
אחרי שחיסלו מחבלי חמאס מעזה באופקים, שוטרי המחוז הדרומי הסתערו על הכדור הכתום באולם תיכון מקיף ו' בבאר שבע ופתחו בסדרה מופלאה של שלושה ניצחונות רצופים. זאת, עד שפגשו את רותם אמפרט האלופה
כתב וצילם: משה ניר
לליגת הכדורסל הבכירה של מקומות העבודה במחוז באר שבע והנגב חזרה, לאחר העדרות ממושכת של שבע שנים, קבוצת המשטרה ודווקא בתקופה ביטחונית מורכבת ומאתגרת עד מאוד. אחרי שחיסלו מחבלי חמאס מעזה באופקים, ב-7 באוקטובר 23', שוטרי המחוז הדרומי הסתערו על הכדור הכתום באולם הספורט החיצוני של תיכון מקיף ו' בבאר שבע ופתחו בסדרה מופלאה של שלושה ניצחונות רצופים. ב-15 בינואר 24' המשטרה ניצחה 28-38 את תרכובות ברום, ב-22/1 הביסה 21-54 את מפעלי ים המלח וב-30/1 קרעה את קבוצת נגב טים 30-66.

במחזור הרביעי, ביום שני 5/2, ניצבה בפני השוטרים הגיבורים משוכה גבוהה, בדמות אלופת הענף, רותם אמפרט נגב, שהגיעה למשחק עם גיבנת של הפסד לסגניתה קמ"ג, 36-39. כחולי המדים לא נרתעו מהקבוצה החזקה מאוד שניצבה מולם ומאמנם, אייל זייתון, ביום-יום חוקר בימ"ר נגב, נתן לשחקנים ביטחון בתדרוך שלפני פתיחת המשחק: "חבר'ה, תקשיבו! כרגע אנחנו רק חמישה שחקנים, אבל אל תתנו כבוד לאף אחד".

שחקן הקבוצה, עדן ישי, רס"מ במדור בעלי חיים במשטרה, כבר תכנן למי להקדיש את הניצחון הצפוי: "אני גר במושב גילת. איבדנו חמישה יקרים מאוד במלחמה, אחד קרוב משפחה, נאור סיבוני ז"ל. אנחנו מנסים להנציח אותו, לחזק את המשפחה. אם יהיה ניצחון, אני מקדיש אותו לנאור".

רס"מ ישי ידע לספר על קרב הירואי: "בשבת 7 באוקטובר, קפצתי לאופקים בסביבות שבע וחצי בבוקר. נתקלנו שם בשני מחבלים, ברחוב החיטה 17. מחבל אחד הצלחתי לחסל! לאחר מכן, היה לי מעצור בנשק, ב-אמ 16. מחבל ירה עליי, אבל לא הספיק לפגוע. ברחתי לפרוזדור צדדי. לאחר מכן, הוא חוסל". חברו לקבוצת הכדורסל, רס"מ צוריאל שוחט, שוטר סיור באופקים, הוסיף: "עדן בא איתי ביחד ל'קרנבל', לבית של רחל (שבו התבצרו מחבלים חמושים!) ולכל מה שהיה"...

שני השוטרים הגיבורים מוצאים בכדורסל מפלט רגעי מהצרות. עדן ישי: "עכשיו אנחנו בשגרת מלחמה. יש קושי, אבל מתמודדים ומצליחים לחבר את זה עם הספורט". צוריאל שוחט: "לפני המלחמה, הייתה לנו ליגה פנימית במשטרה של כל תחנות מחוז הדרום, מאילת ועד אשדוד. ברגע שהבנו שיש חומר שחקנים ברמה איכותית, הוחלט שוב להקים את הקבוצה בליגה למקומות עבודה. כרגע אין לנו זמן להתאמן, אנחנו עובדים קשה ונקווה שנדע ימים טובים יותר".

המשטרה, עם שחקנה הוותיק מהתקופה הקודמת, רס"ב דודו סוויסה (בן 50), מפקד תחנת משטרת ירוחם,  פתחה את המשחק חזק והובילה 0-2, 7-11 ו-16-22. אבל, בסגל קצר, ללא אף שחקן מחליף, במשחק חזק, קשוח, קצבי, יצרי וסוער, מתעייפים ומאבדים ריכוז ובסוף גם את היתרון. דקה אחת ושש שניות לסיום המחצית הראשונה, התהפכה התוצאה על הלוח האלקטרוני, 23-24 לרותם אמפרט. עד הבאזר להפסקה זה צמח ל-23-30 משלשה אופיינית של רונן אוחיון. זאת, לנגד עיניהם של מנכ"ל העמותה אלון ריף, יו"ר ענף הכדורסל שאול מימון ורכז הליגות מישל דלויה. שפטו היטב, במשחק לא קל לשיפוט: אהוד מרציאנו ושחר משיח.

למשטרה נגמרו הכוחות. המחצית השנייה הייתה חד-צדדית. חניכיו של אהרון דנציגר מערד ניצחו 45-58 והישוו את מאזנה של רותם אמפרט לזה של המשטרה – שלושה ניצחונות והפסד אחד. בראש הטבלה, מושלמת יחידה, קבוצת קמ"ג, עם ארבעה ניצחונות. קמ"ג, אגב, תפגוש בגמר הגביע בקיץ את רותם.



החמישייה הפותחת של המשטרה, עם המאמן אייל זייתון
רס"מ עדן ישי. "אנחנו בשגרת מלחמה"
רס"מ צוריאל שוחט. "אין לנו זמן להתאמן"
רס"ב דודו סוויסה. מפקדת תחנת ירוחם מהשחקנים הוותיקים
פתיחת המשחק. רותם אמפרט באדום המשטרה בכחול
רותם אמפרט מאוחדת סביב המאמן אהרון דנציגר
שחר משיח ואהוד מרציאנו. משחק לא קל לשיפוט
כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
כניסת משתמש הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © כניסת משתמש

הצהרת נגישות