ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות גלריות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
11.02.24
ותיקים עזים וקצביים
ליגת הקט רגל לבני 35 + השתדרגה בשחקנים טובים והרמה במשחקים עלתה. שני שחקני עבר של הפועל באר שבע, כוכבי קמהדע, הצעידו את קבוצתם לניצחון על קמ"ג ב' והם מוליכים את הטבלה
כתב וצילם: משה ניר
ליגת הוותיקים בקט רגל למקומות עבודה במחוז באר שבע והנגב הפכה להיות אחת הליגות האטרקטיביות ביותר במגרשי תיכון מקיף ו'. רכז הענף, סידני נקש, מסביר למה: "עד לפני שתי עונות, הליגה הזו לא הייתה בכותרות, עם שבע-שמונה קבוצות בלבד. היום היא מונה עשר קבוצות ורובן התחזקו, כי הן עברו מליגות צעירות, כמו קמהדע שהייתה בליגת העל, כמו סורוקה א' שעלתה לליגת העל והחליטה לשחק בוותיקים, כי יש לה שחקנים בני 35. הליגה התחזקה, הרמה עלתה, יש קרבות עזים במשחקים וקצב מהיר שלא מבייש ליגות צעירות".

"קרב עז" כזה, בקצב מהיר וברמה גבוהה, התנהל ביום רביעי 7/2/24 בשעה שבע וחצי בערב, לצלילי משרוקיתו של השופט הוותיק, הקשוח והסמכותי, אילן וקנין, שיודע להחזיק את השחקנים קצר ולשלוף כרטיסים צהובים בזמן, לפני שההתמודדות תגלוש לפסים אדומים. מצד אחד של המגרש, בתלבושת שחורה, קבוצת קמהדע; מצד שני, בתלבושת לבנה, קמ"ג ב'. שתי קבוצות יומרניות ושאפתניות, שרוצות אחיזה בפיסגת הטבלה.

במפעל התרופות שבקיבוץ בית קמה, כ-25 ק"מ צפונית לבאר שבע, נאלצו העונה לאחד שתי קבוצות לקבוצה אחת, בשל פיטורי עובדים והתמקמו בליגת הוותיקים, עם שני שחקני הפועל באר שבע לשעבר, החלוץ דודו פלס והמגן יניב איפרגן, במטרה ברורה – להתמודד על אליפות. המאמן, כפיר אברג'יל, הידוע בכינויו "חוצים", כאוהד שרוף של הפועל באר שבע: "יש כאן קבוצה חזקה לליגת ותיקים, אנחנו שואפים למקומות 3-1".

קבוצת קמ"ג ב', שמשתרכת דרך קבע מתחת לצמרת הגבוהה, במקום הרביעי בטבלה, מנסה העונה "לשבור את תקרת הזכוכית" ולהצטרף למועדון שלוש הראשונות בליגה. לפיכך, הקפטן האגדי, סלבה פיצ'חדזה, משדד מערכות. הנה, רק עוזי ניסים פרש וקמ"ג ב' החלה לפרוח. "השתדרגנו", קובע השוער הפצוע, רן שפר. "יש פה חבר'ה כוכבים אחד אחד".

אחד מהם הוא אליטן קריאף, כובש שערים מחונן, שכבר אחרי דקה אחת ו-20 שניות מפתיחת המשחק מצא את הרשת, 0-1 מפתיע לקמ"ג ב'. שש דקות חלפו וקמהדע הישוותה מגול נדיר בנגיחה, של עידן בן עמי. דודו פלס העלה את קמהדע ליתרון 1-2 בדקה ה-13, אבל אליטן קריאף הישווה ל-2-2 במבצע אישי מבריק בדקה האחרונה של המחצית הראשונה.

בהפסקה התלוננו משני הצדדים שהם בהרכבים חסרים. "יבגני גואופמן, שהיה שחקן בית"ר באר שבע והפועל קטמון ירושלים, ועוד שלושה שחקנים חסרים לנו", דיווח מאמן קמהדע. "חסרים לנו היום ארבעה שחקנים, כולל סלבה, שנמצא באירוע", סיפרו בקמ"ג. דווקא סלבה ודווקא במשחק כזה חשוב...

חסרונו של הבלם המחוספס פיצ'חדזה, נתן את אותותיו על קמ"ג ב' במחצית השנייה. בדקה ה-31 עלתה קמהדע ליתרון 2-3 מבעיטה חופשית חזקה של דודו פלס על סף הרחבה. בדקה ה-35 חברו להפועל באר שבע, יניב איפרגן, עשה 2-4 ובדקה ה-37 פלס השלים שלושער פרטי, כשגילגל מרחוק לשער חשוף. 2-5 בסיום לטובת קמהדע, שמוליכה את הטבלה עם ארבעה ניצחונות ותיקו, ללא הפסד והפרש שערים 10-23. לקמ"ג ב' זה הפסד ראשון בליגה העונה.

לאחר המשחק, סידני נקש העניק בשם העמותה מתנת יום הולדת למנהל קבוצה/קפטן קבוצת כיל ישראל, רמי דוידזאדה, אחיו הגדול של תומר, המגן השמאלי ממכבי תל אביב. רמי, שחגג 37 שנים, התרגש ואמר: "אני מעריך זאת מאוד. תודה". מזל טוב, עד 120.



קבוצת קמהדע. ארבעה ניצחונות ותיקו
כפיר ("חוצים") אברג'יל. מאמן קמהדע
דודו פלס. שלושער לזכות קמהדע
קבוצת קמ"ג ב'. איפה סלבה פיצ'חדזה?
אליטן קריאף כוכב קמ"ג ב'. צמד שערים
אילן וקנין. שופט קשוח וסמכותי
סידני נקש ורמי דוידזאדה, מנהל קפטן כיל ישראל. מתנת יום הולדת
כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
כניסת משתמש הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © כניסת משתמש

הצהרת נגישות