ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות גלריות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
27.02.24
תחרות שחייה בצל המלחמה
"חיכינו הרבה זמן לתחרות הראשונה", שמח מנכ"ל העמותה אלון ריף וגם עצוב: "הרבה לא יכלו להגיע כי הם במילואים". כך או אחרת, נבחרת בית החולים סורוקה במקום הראשון כמו תמיד.
כתב וצילם: משה ניר
לראשונה זה 22 שנה, מאז נוסדה ליגת השחייה של מקומות העבודה בנגב, שתחרות מתקיימת ללא הרכז הראשוני המיתולוגי יוסי שני וללא יושב ראש הענף הוותיק יעקב אנקרי, שהגיעה שעתם לפרוש מתפקידם. מי שממלא את מקומם מעתה הוא המאמן הראשי של הליגה, רוני סנדלר, שאמר: "מרגיש שיש עליי הרבה אחריות ובאופן כללי מוקיר תודה ליוסי ולאנקרי על ההשקעה רבת השנים ועל הכל".

מבחינה מקצועית כמאמן בבריכת השחייה המקורה בגני עומר, מספר סנדלר איך הכין את השחייניות והשחיינים לתחרות פתיחת העונה, שנערכה ביום שני בערב 26.2.24 בבריכה המקורה של בית הלוחם באר שבע: "באימונים האחרונים נתנו דגש על חוקת השחייה ועל הכנה אירובית ואנאירובית לתחרות, כולל גם הכנה מנטאלית והסבר לשחיינים החדשים איך האירוע הזה מתנהל".

האירוע הזה התנהל לראשונה במעמד מנכ"ל העמותה החדש, אלון ריף, שאמר לספורטאים, לפני הזינוק הראשון לתחרות: "קודם כל, אני שמח שהגעתם. חיכינו הרבה זמן לתחרות הראשונה לעונה. לצערי, יש הרבה אנשים שלא יכלו להגיע, כי הם במילואים. שנדע ימים טובים ושקטים יותר". יושב ראש ועד העמותה, חיים אלקיים, הוסיף בקצרה: "מאחל לכולם בהצלחה, שתהייה עונה מוצלחת". שניהם הגישו מתנות יום הולדת, לתמר שדה מתרכובות ברום ולמיכאל יערו מחברת החשמל. מסורת רבת שנים של העמותה.

מבין 92 שחיינים הרשומים לליגה, מ-12 מקומות עבודה שונים, הגיעו לתחרות רק 50 שחיינים (34 גברים ו-16 נשים) מעשרה מקומות עבודה. בלטה בהעדרה, קבוצת הצמרת קמ"ג. שחיינה הוותיק והקפטן שלה במשך שנים רבות, דני ול: "יש לנו מגוייסים לצבא. פניתי לשחיינים שלא מגוייסים, לאף אחד אין חשק לשחות, אין ראש לבילויים כאלה, מתנצל"...

בקבוצת מכללת סמי שמעון רשומים עשרה, אבל רק שניים הופיעו. הקפטן, דגן בקון-מזור: "מילואים, חולים. השפעת תפסה הרבה אנשים. אבל, יש לנו את ולריה דור, הכח העולה, שחיינית חדשה בקבוצה, מזכירה בהנדסת חשמל במכללה".

רוני סנדלר מסכם את הסוגיה: "עדיין יש לנו הרבה שחיינים במילואים או שמקום העבודה לא מאפשר כרגע פעילות ספורטיבית בליגה. גם אני במילואים, עדיין בצו 8, כבר ארבעה חודשים. עשיתי מאמץ בשביל להיות בתחרות והכל מאורגן פיקס".

התחרות נפתחה במרוץ שליחים מעורב – שתי נשים ושני גברים, 4 כפול 50 מטר בסגנון חופשי, בהשתתפות ארבע קבוצות שעמדו בתנאים. במקום הרביעי – תרכובות ברום (3:09:53 דקות). למקום השלישי הגיע בית הלוחם (2:48:22 דק'). שנייה סיימה הקבוצה של מפעל אדמה-מכתשים (2:47:41 דק'). במקום הראשון, כתמיד, הנבחרת המשובחת של בית החולים סורוקה (2:34:52 דק').

לאחר מכן התקיימו מרוצים אישיים – 100 מטר חופשי, 50 מטר גב ו-50 מטר חזה. פרפר לא שחו. כל משתתף יכול היה לבחור לעצמו עד שני משחים אישיים. בשקלול של כלל התוצאות – סורוקה במקום הראשון, עם 359 נקודות קבוצתיות. בית הלוחם במקום השני, עם 219 נקודות. קבוצת אלתא באר שבע במקום השלישי ולה 136 נקודות. התחרות הבאה, השנייה מתוך שלוש לעונה, מיועדת ל-15 באפריל, בתקווה שכבר לא יהיו מלחמות ושכולם ישתתפו.



נבחרת בית החולים סורוקה. תמיד מקום ראשון
קבוצת אדמה-מכתשים. מקום שני בשליחים
קבוצת בית הלוחם. מקום שלישי בשליחים
קבוצת תרכובות ברום. מקום רביעי בשליחים
צמד סמי שמעון. ולריה דור הכח העולה ודגן בקון מזור הקפטן
רוני סנדלר. בפעם הראשונה מנהל תחרות לבד
מתנות יום הולדת. לתמר שדה מברום ולמיכאל יערו מחברת החשמל
כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
כניסת משתמש הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © כניסת משתמש

הצהרת נגישות