ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות גלריות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
08.03.24
הקסם של הכדורעף
משה ישרזאדה עשה קסם וזה קרה, ליגת הכדורעף נפתחה. שלוש קבוצות בלבד משחקות בינן לבין עצמן. מפעלי ים המלח וקמ"ג יתחרו על האליפות, אדמה-מכתשים משתרכת מאחור כתב וצילם: משה ניר
כתב וצילם משה ניר
ענף הכדורעף הקטן שורד בקושי רב, אבל שורד. למרות המלחמה בעזה, שנמשכת כבר כחמישה חודשים, לא מכבר החלו לשחק באולם הפנימי של תיכון מקיף ו' בבאר שבע. רכז הליגה, משה ישרזאדה, דיבר איתנו על שמונה קבוצות שיהיו העונה, פי שניים מבעונה שעברה, אבל בפועל כרגע יש רק שלוש...
"הקבוצות מתנ"ס אופקים, להבים ונבטים, לא הספיקו להתארגן בגלל המלחמה. שחקנים קיבלו צו 8 לצבא. ברגע האחרון טבע טק פרשה ונשארנו עם שלוש קבוצות – מפעלי ים המלח, קמ"ג ואדמה-מכתשים. התחלנו, בתקווה שיצטרפו בהמשך".

ישרזאדה הוותיק, ממקימי העמותה לפני כ-33 שנה ועוד קודם לכן, ב-1974/5, מראשוני הכדורעפנים בבאר שבע, בקבוצת מכבי, מסביר מקצועית: "זה ענף קשה מאוד, כדורעף. זה לא כדורגל או כדורסל שכל אחד יכול לשחק. לכדורעף צריך כישרון מיוחד ויכולות מיוחדות, לא כל אחד יכול לשחק כדורעף"!
ובכן, האם הכדורעף של מקומות העבודה בנגב נמצא בסכנת סגירה? "מה פתאום?! הענף הזה לא ייסגר"! כך בטוח וזועק מדם לבו משה ישרזאדה ומנמק: "אם הוא ייסגר, הוא יישכח וימות... כל הכבוד לאלון ריף, המנכ"ל החדש של העמותה, שנתן לי את הדחיפה לפתוח את העונה. הרי אנחנו נקראים 'עמותת ספורט', לא שוק, שאם אין עגבניות לא פותחים את הבאסטה.

"הענף הזה קיים משנת 77' בליגה למקומות עבודה, כשבשיא היו תשע קבוצות. תראה, להרוס – זה קל, לבנות מחדש – זה קשה. תודה על שיתוף הפעולה של ים המלח, קמ"ג ומכתשים. כיף לי לעשות את העבודה, עקב זה שיש שחקנים שרוצים את זה. נקווה שבשנה הבאה, אחרי המלחמה, הכל יסתדר ויהיו לנו שש קבוצות מינימום". אשרי המאמין.

בינתיים, מתנהלת לה סוג של "ליגה" בת שלוש קבוצות, בצורה הבאה: אחרי שני הפסדים ברצף, על האפס, 0-3, 0-3 מול מפעלי ים המלח, קבוצת מפעל אדמה-מכתשים, התייצבה למשחקה השלישי העונה עם שישה שחקנים בלבד, ללא אף מחליף, מול קמ"ג שלה היה זה משחק בכורה העונה, ביום רביעי 6/3/24, בשעה 18:30.

מכתשים היא קבוצה ותיקה מאוד, מראשית ימי המפעל. פעם הייתה קבוצת צמרת אלופה, בהובלתו של משה ישרזאדה כשחקן. היום השחקן הבולט שלה הוא רמי זוארץ, בן 60, פצוע שלא יכול לנתר ובקושי זז על הפרקט, כשמסביבו אסף מהמפעל חבורה קטנה שמנסה לשחק את המשחק הקשה. זוארץ כל כך מתוסכל: "הבעיה, שהחבר'ה פה הם שחקני כדורגל, אין שחקני כדורעף. אחרי כל כך הרבה שנים ששיחקנו פה, זה תסכול מאוד קשה. אני מגיל 12 בכדורעף וגם אני לא יכול לשחק כבר. לא יכול לקפוץ. אני צריך לעשות ניתוח – החלפת מפרק".

גם במצבו הגופני המורכב, זוארץ נותן עבודה במגרש ועושה נקודות. במערכה הראשונה נתן "פייט" לקמ"ג והפסיד רק 21-25. במערכה השנייה מכתשים אפילו הובילה 0-1, אבל חטפה שבע נקודות רצופות, 1-7 והפסידה 16-25. המערכה השלישית הייתה מהירה. קמ"ג הובילה 2-10 וניצחה 11-25, 0-3 חד וחלק.
אבי אבנעים, שחקן מצטיין בקמ"ג, בונה על אליפות ראשונה אי פעם לקבוצתו: "תענוג. כיף גדול לשחק בליגה. חשבנו שזה כבר לא יקרה, אבל מישהו עשה קסם וזה קרה, וזה כל הכיף. המטרה היא לנצח את הליגה וליהנות עם החברים. אם כולם (שמונה שחקנים) יגיעו למשחקים, השנה אנחנו יכולים להתגבר על ים המלח ולקחת להם את האליפות".

שפט במשחק: מיקי ממרן הוותיק, שבמהלך המערכה הראשונה שרק שריקה שגויה, הודה עם היד על הלב ואמר בכנות ובאומץ ראויים לציון: "טעות שלי, טעות שלי... כדור חוזר". השחקנים קיבלו זאת בספורטיביות ובהבנה מלאה. על הרישום הייתה אמונה במזכירות הנערה אלכסנדרה ז'ורניצקי, תלמידת כיתה י' בתיכון מקיף ו' ושחקנית כדורעף בבית ספר, כשלצידה אורחת – "החונכת, הפרח שלי, זהבית פנחסי".



משה ישרזאדה. הקסם של הכדורעף למקומות עבודה
קבוצת קמ"ג. "אם כולם יבואו, ניקח אליפות"
קבוצת אדמה-מכתשים. שחקני כדורגל-עף
רמי זוארץ ממכתשים מתוסכל. "גם אני לא יכול לשחק"
אבי אבנעים מקמ"ג. "המטרה היא לנצח את הליגה"
מיקי ממרן השופט. "טעות שלי, טעות שלי"...
החונכת זהבית פנחסי והתלמידה אלכסנדרה ז'ורניצקי. רשמת במזכירות
כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
כניסת משתמש הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © כניסת משתמש

הצהרת נגישות