ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות גלריות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
08.04.24
קרש הקפיצה לליגות המקצועניות
בליגה הארצית בבאולינג עשר הקבוצות משחקות לעצמן, לא האחת מול השנייה. הן לוטשות עיניים למעלה, למרות ש"קבוצות שעולות מהארצית ללאומית מרגישות מהר מאוד את ההבדלים ברמה וקשה להן לשדוד"
כתב וצילם משה ניר
מחזור 14 ולפני אחרון בליגה הארצית בבאולינג, ביום שני 8/4. למרות שקבוצת אדמה-מכתשים הייתה חופשית ממשחק, היא כבר הבטיחה לעצמה את המקום הראשון בטבלה ואת העלייה לליגה הלאומית. היא מוליכה בהפרש ניכר על פני השנייה בטבלה, קבוצת פיברו ישראל.

לעומת זאת, זהות הקבוצה שתסיים במקום העשירי והאחרון ותנשור לליגה א' אינה ידועה עדיין. כרגע קבוצת ההסתדרות א' סוגרת את הטבלה, אבל חסרים לה שני משחקים והיא תנסה לחלוף על פניה של הלפני אחרונה, קבוצת מפעלי ים המלח א', כשגם מכבי שירותי בריאות, שבמקום השמיני, יכולה להסתבך. "רק אחרי שיתקיימו משחקי השלמה, נקבל תמונה מדוייקת ותהיה הכרעה סופית", אומר רכז הענף, אריאל שעיה בן ישעיהו.

בניגוד לליגת העל ולליגה הלאומית, בליגה השלישית בבאולינג משחקים בשיטת הפינים, כשכל קבוצה משחקת לעצמה וצוברת נקודות ללא יריבות ישירה מול קבוצות אחרות. "הליגה הארצית היא קרש הקפיצה לליגות המקצועניות, שם כבר משחקים שחקנים שמתאמנים כל הזמן, שקונים כדורים חדשים, שחקנים רציניים יותר. שעיה מסביר ש"קבוצות שעולות מהארצית ללאומית מרגישות מהר מאוד את ההבדלים ברמה וקשה להן לשרוד ולהישאר בליגה".

מתברר, שגם לקבוצות שעושות את הדרך ההפוכה ויורדות מהלאומית לארצית, לא קל להסתגל. הנה, קבוצת סורוקה ד', שמצויה רק במקום השישי בטבלה, הרחק מהצמרת. שחקנית הכדורת ענת רותם שגיא (שהיא גם רכזת ענף הכדורשת), מסבירה/מתרצת: "שיחקנו חצי עונה בהרכב חסר. שני שחקנים שלנו נאלצו להעדר מטעמים אישיים ובגלל זה ירדנו. עכשיו, השאיפה היא לעלות בחזרה".

קבוצה נוספת שמתקשה לשוב ללאומית היא סיעת הסניוריות של ההסתדרות, שחקניות ותיקות ומנוסות, שתופסות את המקום הרביעי בטבלה. "לפני שנתיים ירדנו מהלאומית לארצית ואנחנו לא מצליחות לחזור. אחת השחקניות הטובות שלנו עזבה אותנו. אבל, אנחנו במקומות גבוהים בליגה הזו, אנחנו די טובות ומשתדלות להצליח עד סוף הליגה, שהיא לא עוד הרבה זמן". את הדברים הללו אומרת רות לוי, שמשחקת 26 שנים ברציפות בליגה למקומות עבודה בבאולינג, 21 שנה במפעלי ים המלח וחמש שנים כפנסיונרית בסניוריות.

הליגה הארצית קשה גם לקבוצות שהיו בסימן עלייה, כמו תרכובות ברום ה', שנמצאת רק במקום השביעי בטבלה. הנה ההסברים/תירוצים מפי הקפטן, ברק חלימי: "השנה המפעילים של המפעל שבקבוצה, שהם ארבעה במספר, נקלעו לקשיים ולא יכלו להופיע למשחקים, כי בליגה הארצית השעה היא שונה, חמש במקום שמונה בערב. ניסינו לעשות התאמות מול המפעל ולא הצלחנו. נקווה שבעונה הבאה נתגבר את הקבוצה בעובדי יום ובעזרת ה', נעלה לליגה הלאומית. אנחנו ווינרים, אחי. אם עלינו ארבע ליגות בארבע שנים, נצליח להגיע לליגה מקצוענית".



קבוצת סיעת סניוריות של ההסתדרות במקום הרביעי בטבלה
קבוצת סורוקה ד'. במקום השישי בליגה הארצית
ענת רותם שגיא מסורוקה ד' ואריאל שעיה בן ישעיהו. שני רכזים
קבוצת תרכובות ברום ה'. רק במקום השביעי
ברק חלימי, קפטן ברום ה' "אנחנו ווינרים"
קבוצת הסתדרות א'. כרגע במקום העשירי והאחרון בטבלה
כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
כניסת משתמש הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © כניסת משתמש

הצהרת נגישות